Vanaf 1 januari 2017 zijn alle zorgaanbieders in Nederland wettelijk verplicht te voldoen aan de eisen van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Van het Slot B.V. hecht grote waarde aan transparante en zorgvuldige communicatie en voldoet volledig aan de richtlijnen zoals voorgeschreven in deze wet.
Wij zetten ons dagelijks in om zorg te bieden die professioneel, veilig en met respect voor de cliënt wordt uitgevoerd. Toch kan het voorkomen dat u als cliënt, ouder of wettelijk vertegenwoordiger niet tevreden bent over onze dienstverlening. Iedere vorm van onvrede nemen wij serieus. Onze klachtenregeling biedt u de mogelijkheid om gehoord te worden en biedt concrete stappen om tot een oplossing te komen.
Als u ergens ontevreden over bent, vragen wij u om dit in eerste instantie te bespreken met de medewerker van Van het Slot B.V. die direct bij de situatie betrokken is. Samen met u zal worden gekeken naar wat er is gebeurd en hoe dit kan worden opgelost. Open communicatie is hierbij belangrijk en in veel gevallen leidt een goed gesprek al tot herstel van vertrouwen.
Lukt het niet om samen met de betrokken medewerker tot een oplossing te komen, of ervaart u drempels om het gesprek aan te gaan, dan kunt u uw klacht ook rechtstreeks melden bij het management van Van het Slot B.V.
U kunt uw klacht sturen naar:
administratie@vanhetslotpmt.nl
Uw melding wordt vertrouwelijk behandeld. Een lid van het managementteam zal uw klacht in behandeling nemen. Waar passend wordt hierbij ook een vertrouwenspersoon betrokken. Samen kijken zij met u of er binnen de organisatie een passende oplossing kan worden gevonden. Indien blijkt dat de klacht niet intern opgelost kan worden of u wenst verdere onafhankelijke ondersteuning, dan verwijzen wij u actief door naar de externe klachtenfunctionaris.
Wanneer u behoefte heeft aan een onafhankelijke partij, of wanneer de klacht intern niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u zich wenden tot Klachtenportaal Zorg. Van het Slot B.V. is aangesloten bij deze erkende externe organisatie, die is gespecialiseerd in het begeleiden en behandelen van klachten binnen de zorg.
Klachtenportaal Zorg beoordeelt of uw klacht voldoet aan de voorwaarden om in behandeling te worden genomen en bepaalt de verdere procedure. Indien aanvullende informatie nodig is, nemen zij contact met u op om de klacht compleet te maken. Zo wordt een zorgvuldige behandeling gewaarborgd.
Wilt u eerst advies zonder direct een procedure te starten?
Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Zij kunnen u helpen bij het verhelderen van uw situatie en adviseren over mogelijke stappen.
U kunt uw klacht op de volgende manieren indienen:
Weet u niet welke klachtenprocedure van toepassing is? Ook daarbij kan Klachtenportaal Zorg u ondersteunen.
Het melden van een klacht is uw recht, en het draagt bij aan de kwaliteit van onze zorg. Wij zien klachten niet als last, maar als een waardevolle kans om te leren en te verbeteren. Vertrouwen, openheid en respect vormen de basis van onze klachtenafhandeling. Wij zetten ons in om met u tot een passende oplossing te komen.